pazout.horolezci.cz

english

Horolezectví

5.14 je přece to samé jako 5.7 - chyty jsou menší acesta je možná příkřejší, ale člověk dělá přece to samé!
Peter Croft

Vysoké Tatry - Velikonoce 1999

Slovensko

3.4. - 5.4.1999
Aktéři: Jirka, Klárka
Přejít na:
Fotogalerie Komentáře
-3.4.1999 - Začínáme netradičně na pohotovostní službě, kde po půlnoci zvoním a následně si nechávám otevřít problémový zub a ještě navíc inkasuji nějaké pilule od bolesti.
Petrov nás odváží po 1hodině noční z Porubského nádraží do Štrby.
Ze Štrbského plesa s cca 30kg batohy (tedy Klárka asi 20kg) hurá na Popradské pleso, kde jsme asi v 8 hodin ráno. Osazenstvo na půdě se teprve kulí ze spacáků.
Klárka velí přebalit-sbalit a jdeme do stěny. Dnes je jí levá hrana žebra na Ostrvu ze dna Mengusovské doliny (Puškáš č.108, klasifikace III). Uváděné 2-3 hodiny v průvodci nás nechávají klidnými a v poklidu asi po 5 hodinách stojíme na vrcholu Ostrvy (1984m). Dolů scházíme resp. sjíždíme po zadku ze sedla pod Ostrvou.
Slunce svítí, obloha jak vymetená, ale fouká silný vítr.
-4.4.1999 - Kolem 7 hodiny vstáváme a po půl deváté šlapeme Zlomiskovou dolinou pod patu Tupé (2293 m). Nejsme ještě pevně rozhodnuti, kterou cestou půjdeme. Nakonec volíme cestu která vede žebrem prostředkem stěny (klasifikace III-IV). PO necelé hodině a půl jsme pod nástupem.
Nepříjemné strmé travky na začátku cesty dávají zapravdu průvodci. Dnes je lezení trošku těžší a ke slovu se dostávají i mačky a cepíny.
Dnes nefouká a slunce krásně hřeje. Je překrásný den. Jsme maximálně spokojeni.
Pomalu se propracováváme k vrcholu. Jednou zakufrujeme a musíme se vracet. K vrcholu nám ještě kus zbývá a hodiny neúprosně běží. Zrychlujeme tempo, ať se dostaneme na vrchol za světla (nevzali jsme si čelovky). Na vrchol dorážíme se setměním ve 20 hodin. Než pobalíme materiál je tma. Pro sestup volíme cestu údolím na magistrálu a po ní do sedla pod Ostrvou a na Popradské. Ve 22 hodin jsme konečně na chatě.
Tam to vaří! V báru je kapela (banjo, housle, kytary). Doplňujeme tekutiny zlatavým mokem.
-5.4.1999 - Ráno plním povinnosti (dnes jsou Velikonoce) a nemaje vrbového proutku, uštědřuji pár citlivých mrsků na Klárčino pozadí repšňůrou průměru 6.
Po předcházejících dvou dnech toho máme plné brejle a proto se válíme celý den před hotelem na sluníčku. V 17 hod opouštíme Štrbské pleso a mizíme domů.

Jak to vidí Klárka:
... byli jsme na Ostrve - hřebenem za III. Tam se mi moc líbil výhled na věžičku, zrovna byli na vrcholu nějací lezci. Škoda, ze je to tak daleko a jen tak málo lezeni, šlo by to asi dobře zkombinovat se skialpama. Všichni lezci co bydleli v podkroví, už tam byli nebo se tam chystali. Asi je to pěkné. Druhý den jsme lezli na Tupou, moc dlouhé a pořad dokola mačky nahoru a dolu, travky a skála. Bylo to těžší než na Ostrvu a tak jsme trhli časový rekord, asi 9 hodin. Na chatu jsme se vrátili celí zmožení za tmy. Jaj to pivo bylo dobré. :-)
Bydlení v podkroví nám vyšlo ( celosezónně 70kč za osobu ), ale jen díky tomu, že chata byla namačkaná k prasknutí. Jinak bychom museli na pokoj za 190,-.
Dost jsme ušetřili, i když to Podkroví teda bylo. Vlez po příkrých schodech do skuliny, akorát pro vychrtlé horolezce. S batohem se nikdo neprotáhl! Na zemi staré koberce a všude spousta spacáků, lezeckého a skialpího materialu, no bugr a smrádeček. Na prespani ok, ale raději si vemte karimatku.

Statistika
Ostrva (1984 m) - levá hrana žebra z dna Mengusovské doliny č.108, klasifikace III, náš lezecký čas 1h, 5h, 1h
Tupá (2293 m) - žebrem v prostředku stěny č. 89, klasifikace III-IV, náš lezecký čas 1.5h, 9h, 2h

Klárka +1kg :-)

Minifotogalerie

Vysoké Tatry
Klárka na štandu v hřebeni na Tupou
Vysoká
A to jsem já v hřebeni na Ostrvu.
Sedlo pod Ostrvou, Ostrva
Popradské pleso z hřebene Ostrvy
Klárka a já po asi pěti hodinách výstupu (průvodce udává 2-3 hodiny) na vrcholu Ostrvy.

Na začátek strany Na začátek stránky Na začátek strany

Nejčtenější články:

Upozornění: Váš prohlížeč nerespektuje platné standardy HTML a CSS přijatých konsorciem W3C.
Obsah těchto stránek je nicméně plně přístupný jakýmkoli prohlížečem, ovšem dokument není možno zobrazit tak jak bylo zamýšleno.
Doporučuji Vám instalaci jednoho z prohlížečů, který tyto standardy podporuje.