pazout.horolezci.cz

english

Horolezectví

Vystupujte na vrcholy jak chcete, ale pamatujte si, že odvaha, síla a kuráž nejsou nic platné bez moudrosti. Pamatujte, že lhostejnost jediného okamžiku může zničit štěstí celého života
Petr Taugwalder

Vysoké Tatry – horský hotel Sliezsky dom

Slovensko

18. – 19. leden 2003
Aktéři: Jirka, Klárka
Přejít na:
Fotogalerie Komentáře

-sobota 18. leden 2003 – brzy ráno vyrážíme s Klárkou směr Vysoké Tatry. Cestou se zastavujeme v Popradě nakoupit nějaké slovenské koruny. Směnárna na vlakovém nádraží naštěstí funguje již od 7:30.

Auto parkujeme v městečku Tatranská Polianka před jednou ubytovnou, kde nám majitel slibuje na auto dohlídnout. Podle jeho vlastních slov je v Tatrách situace s krádežemi a vykrádáním aut za poslední čtyři roky neveselá.

Po 10 hodině jsme na hotelu Sliezsky dom. Počasí je fantastické. Teplota lehce pod bodem mrazu, slunečno. Po ubytování (členové ČHS mají 20% slevu na ubytování) se vydáváme k ledům nedaleko hotelu. První Orolínov l’ad (II/3) je již obsazen, tak jdeme k druhému ledu kterému se říká Sopel’ (II/5). Lezeme ale jen spodní část, horní polovina není pořádně dorostlá a nebudí naši důvěru. Lezeme celkem každý 3 cesty po celé šířce ledu. Před setměním kolem 17 hodiny již večeříme v jídelně.

Kluci z HO Frýdek Místek kteří jsou zde již od pátku večer přicházejí několik hodin po setmění. U piva, rumu a slivovice se dobře povídá.

-neděle 19. leden 2004 – ze spánku nás vytrhuje v 6 hodin pípání budíku. Z vyhřátého pelechu se ale vůbec nechce. Venkovní teplota je ráno –10°C. Odpoledne na sluníčku je pak ale velmi příjemně.

S Klárou máme v plánu výstup hřebenem na Opálovou stěnu na konci Velické doliny pod Bradavicí. Pod stěnou máme trošku problém s určením správného směru vybrané cesty. Stěna je poseta spoustou věžiček a žlábků, takže najít ten správný prostup, byť na první pohled jasně popsaný v průvodci nelze. Jdeme tedy pravděpodobně vlastní variant. Cesta je kombinaci strmých sněhový polí a žlábků, skalních traversů a travek. V sedle pod vlastní závěrečnou Opálovou stěnou (4 délky na vrchol) jsme po 14 hodině. Volíme již sestup na chatu. Čeká nás ještě nepříjemný sestup strmým žlabem zpod Bradavice s velmi proměnným typem sněhu. Tři délky raději slaňujeme. Cestou se nám ve žlebu podaří objevit náš ztracený Friend, který si Klárka pravděpodobně špatně připnula k sedáku.

Dnes je ještě lepší počasí než včera. Z cesty máme kouzelné výhledy na masiv Gerlachovského štítu.

Se západem slunce jsme na chatě. Balíme věci, v restauraci dáváme opět výbornou Italskou polévku a sbíháme za svitu měsíce do Tatranské Polianky.

Kolem 22:30 jsme doma v Kunčičkách.

-V pondělí večer jsem se doma snažil dopátrat s pomocí průvodců, map a fotografií co jsme to lezli. Nebyla to tedy nakonec cesta na Opálovou stěnu kterou jsme chtěli lézti, ale nastoupili jsme do stěny o jeden žlab dále. Místo nalevo od Granátového žlabu tak nalevo od Květnicového žlabu.

Výstup vedl od žlabu nalevo po skalnatě-sněhově-travnatých srázech Vesterova štítu do Květnicového kotle a odtud doleva do Vesterova sedla. Sestup ze sedla do zpět Květnicového kotle a Květnicovým žlabem do Velické doliny.

Odkazy

Horský hotel Sliezsky dom
Tatranská Polianka

Minifotogalerie

Led Sopeľ
Klárka po zásahu ledem
Jirka v střední délce spodní části Sopeľu
Pohled od ledu na hotel Sliezky dom
Pohled od hotelu Sliezky dom na ledy

Velická dolina
Led ukončující Granátový žľab
Prostup strmými sněhovými poli
Velický žľab, Krčmárov žľab a Gerlachovský štít
Pod Vesterovým sedlem
Pohled z Vesterova sedla na Kráľovu hoľu
Vesterovo sedlo
Pohled z Krčmárova žľabu na Bradavici, Květnicový kotel a žľab (jedná se o záběr z našeho výstupu na Gerlachovský štít v lednu 1999)

Na začátek strany Na začátek stránky Na začátek strany

Nejčtenější články:

Upozornění: Váš prohlížeč nerespektuje platné standardy HTML a CSS přijatých konsorciem W3C.
Obsah těchto stránek je nicméně plně přístupný jakýmkoli prohlížečem, ovšem dokument není možno zobrazit tak jak bylo zamýšleno.
Doporučuji Vám instalaci jednoho z prohlížečů, který tyto standardy podporuje.