pazout.horolezci.cz

english

Horolezectví

Vystupovat na hory není pro člověka důležité. Důležité to je pouze pro toho, kdo si to důležitým učinil.
R. Messner

Vysoké Tatry - Novoroční výstup L.P. 1999 na Gerlachovský štít

Slovensko

1.1. - 3.1.1999
Aktéři: Jirka, Klárka
Přejít na:
Fotogalerie Komentáře
-1. 1. 1999 - Dnes je Nový rok a my vstáváme v 7 hodin. Jsme pravě na nejvyšší hoře Beskyd Lysé hoře a naším nejbližším cílem je Gerlachovský štít (2663m).
Na skialpu sjíždíme za východu slunce na parkoviště k autu. O půl dvanácté již sedíme ve vlaku který míří do Slovenských skal. V Tatranské Poliance jsme kolem 17 hodiny. Obtěžkáni batohy (můj ~30kg, Klárka ~20kg) za silného svitu měsíce míříme do Velické doliny. Na Slezanu (1670m) dáváme Griotku s čajíkem a posléze vyrážíme na závěrečný úsek - nad Velický vodopád.
Těšíme se na zítřek. Počasí má vydržet do neděle. Je inverzní počasí s tvrdým přemrzlým sněhem.
-2. 1. 1999 - Ráno se budíme o půl šesté. Nějak to nehoníme a tak se na cestu vydáváme asi až kolem 8 hodiny. Plán je následující. Krčmerův žleb (K959) - hřeben {Kotlový štít - Gerlachovská věž} (K948) - GELACHOVSKÝ ŠTÍT (2663m) - Batizovská próba (K975).
Po 5 hodinách výstupu i slanění stojíme na vrcholu. Je překrásné počasí. Občas to ale silně foukne. Po dalších dvou hodinách opět proléváme hrdlo griotkou na Slezanu.
-3. 1. 1999 - Dnes jsme trošku přemýšleli o Bradavici, ale vlak nám jede o celkem brzy tak to nakonec zavrhneme. Jdeme se podívat po nějakém ledíku. Ledy jsem nikdy nelezl tak jsem zvědav. Klárka je v tomto proti mne starý mazák. Řádíme se zbraněmi pod Velickou stěnou. Je tam zaledněný žlab.
No a už to balíme a makáme na vlak.

Doba výstupu: 5 hodin.
Doba sestupu: 3 hodiny

Celkové převýšení: 1210m

Trasa výstupu: Květnicové pleso - Krčmerův žleb - Lavinová Čertová lávka - Kotlový štít - Gerlachovská věž - Gerlachovský štít

Trasa sestupu: Batizovská próba - Batizovské pleso - Slezský dům - Květnicové pleso

Minifotogalerie

Vysoké Tatry
Klárka překonává skalní práh v dolní části Krčmerova žlebu.
Pohled z Lavinové čertové lávky do Krčmerova žlebu.
Gerlachovský štít 2663 m. 2. ledna 1999 13 hodin
Pohled z vrcholu Gerlachovského štítu směrem do Batizovské doliny. Pěkná inverze, co?
Klárka ve svém živlu v zaledněném žlebu pod Velickou stěnou. Lezli jsem tam asi 3 délky. Strmost 40-65°

Na začátek strany Na začátek stránky Na začátek strany

Nejčtenější články:

Upozornění: Váš prohlížeč nerespektuje platné standardy HTML a CSS přijatých konsorciem W3C.
Obsah těchto stránek je nicméně plně přístupný jakýmkoli prohlížečem, ovšem dokument není možno zobrazit tak jak bylo zamýšleno.
Doporučuji Vám instalaci jednoho z prohlížečů, který tyto standardy podporuje.