pazout.horolezci.cz

english

Skialpinismus

Tvé výkony v lezení jsou mnohem méně významné, než to , co se v tomto vývojovém procesu naučíš - nezáleží na tom, co, ale jak lezeš!
Lynn Hill

Na snídani marmeláda, na oběd Marmolada

Dolomity

4. duben 2015
Aktéři: Jirka, Klárka
Přejít na:
Fotogalerie Komentáře

Dolomity Pod severní svahy Marmolady se přesouváme z Cortiny d´Amptezzo, kde jsme strávili předchozí dva dny v hotelu Montana s luxusním výhledem na skupinu Le Tofane.

Ubytování hledáme až na místě a bereme hnedle první chatu rifugio Marmolada, i tak trošku díky nedorozumění ohledně ceny. Z původních 43€ za ubytko s polopenzí je při placení 53€, nakonec se domlouváme na 47€.

Předpověď na zítra, na Velký pátek, je příznivá, až tedy zase na ten silný vítr. Večeře byla výborná, a na chatě jsme kromě jedné starší dvojice jen my dva.

předpověď

Ráno je obloha zase jako vymetená, šak zase pořádně fouká, takže je spíše vyfoukaná než vymetená. Parkoviště (2053 m) se už z rána zaplňuje skialpinisty, což je změna, v předchozích dnech jsme vždy potkali jen pár dvojic.

Za silného větru stoupáme na skialpech po sjezdovce až ke konečné stanici lanovky u chaty rif. Ghiacciao. Zde se skupinky skialpinistů rozdělují, jedni směřují k vrcholu Penia a další k vrcholu Rocca. My míříme k vrcholu P.ta Penia, stále za silných poryvů větru. Na vrchol se ale nakonec nedostaneme, končíme ve strmém sedle mezi oběma dříve zmiňovanými vrcholy. Krátký a strmý výstup do sedla absolvujeme na botách s lyžemi na zádech. Ze sedla se na vrchol jít nedá, škoda. V malém sedle nazouváme lyže a opatrně to hrneme po ubitém sněhu dolů. Sjezd zpět k vrcholové stanici lanovky (2722 m) není zrovna sen skialpinisty. Vítr za poslední dny vytvořil na svahu až půlmetrové díry a návěje. Na chatě dáváme pauzu a nahříváme se u kamen, na hoře jsme řádně zimou a větrem promrzli.

Po poledni vítr ustal a tak si jdeme za krásného slunečného bezvětrného počasí ještě vyšlápnout k vrcholu P.ta Rocca (3342 m), kde je i konečná stanice gondolové lanovky a vyhlídková věž.

Kvalita svahu pro sjezd je stejná jako předchozí, tedy nic moc. A tak docela rádi sjíždíme z poloviny svahu zpět na parkoviště po sjezdovce.

Zítra se vracíme zpět domů, ale máme v plánu ještě brzo ráno vystoupat na protější hřeben a vyfotit Marmoladu s východem slunce. Bohužel ráno je zataženo a posněžuje, tak jen posnídáme, sbalíme a hurá domů.

Odkazy

Rifugio Castiglioni Marmolada
Dolomity - zajištěné cesty - 1998
mapa Marmolada

Plánování trasy - Route Planner
Názvy měst zadávejte bez diakritiky. Města průjezdu není nutné zadávat.
Odkud:

v pozadí piz Boe ve skupině Sella
piz Boe ve skupině Sella
Klára
vítr takto kreslil ve sněhu
stoupáme na pásech na svazích Marmolady
výhledy úžasné
svahy Marmolady
v sedle
podhled ze sedla na druhou, jižní stranu
sjezd ze sedla
přehrada Lago di Fedaia

Na začátek strany Na začátek stránky Na začátek strany

Nejčtenější články:

Upozornění: Váš prohlížeč nerespektuje platné standardy HTML a CSS přijatých konsorciem W3C.
Obsah těchto stránek je nicméně plně přístupný jakýmkoli prohlížečem, ovšem dokument není možno zobrazit tak jak bylo zamýšleno.
Doporučuji Vám instalaci jednoho z prohlížečů, který tyto standardy podporuje.