pazout.horolezci.cz

english

Vysokohorská turistika

5.14 je přece to samé jako 5.7 - chyty jsou menší acesta je možná příkřejší, ale člověk dělá přece to samé!
Peter Croft

Dolomity - zajištěné cesty - 1998

Itálie

21.8. - 28.8.1998
Přejít na:
Fotogalerie Komentáře
-21. 8. 1998 - Odjezd v odpoledních hodinách spacím autobusem z Brna

-22. 8. 1998 - Ráno nucená přestávka řidiče v Obernbergu (nedaleko Brennerpas). Zde musíme čekat 10hod. Dopoledne drobně prší, odpoledne vykoukne slunce a vlastné až na malé vyjímky nám svítí po celý pobyt. Se mnou se vydává na tůru pouze jedna dvojice. Ostatní nevěří počasí a volí individuální výlety (většina to tu zná, už tu kdysi čekali). Už za tmy dojíždíme do sedla Carer-Pas. Parkujeme asi 1km za sedlem.

-23. 8. 1998 - Nástup na tůru jsem plánoval u lanovky která vede na Kolnerhtt., ale autobus nás tam bohužel nemůže zavést (zákaz vjezdu vozidel delších 4m) Takže nastupujeme u Hot. Savov v sedle Karer-Pas po cestě 522 dále 549 na Kolnerhtt. Odtud již po plánované cestě na Alpl.H. s tím. že z časových důvodů vynecháváme Ferratu Lurenzi a od Rif. Passo Principe jdeme dále po 554 přímo na Alpl. H. Zde začínají lide reptat, když vidí kolik jich toho ještě čeká. Někteří již dokonce nechtějí jít dále a uvažují o noclehu na Rif. de Alberto. Díky duchu kolektivu, ale přece jenom všichni dorážíme na místo.

-24. 8. 1998 - Odchod naplánován na 9 hodinu. Pro ty kdo chtějí na Maxmilianweg v 8.00. Po včerejšku však nikdo nemá náladu, tak to obíháme s přítelkyní Klárou sami. Po 594 šlapeme na Sellajoch. Na Plattkofel Htt. jsme kolem 11.30, tak ještě navrhuji variantu přes Plattkofel. Nadchlo to pouze asi 3 lidi, ale jen na chvíli, do kopce tedy šlapeme sami dva s Klárou. Je to moc pěkná tůra. V sedle Sellajoch už na nás čekají (asi 2hod) všichni mírné nabroušení. Předpokládal jsem totiž, že se bude spát v sedle a tudíž s tím, že budeme někam přejíždět jsem si hlavu nelámal. Spát jedeme na parkoviště za Penia (kousek za Canazei)

-25. 8. 1998 - Sellajoch - Posnecker Kletterstaig - P. so Pardoi. Nejdou všichni, někteří to 'vzdali', až pod příchodem pod nástup do stěny. Na výstup na Piz Boe už bohužel nezbývá čas, i když nějací zájemci byli. Spát jedem na místo kde jsme byli včera.

-26. 8. 1998 - Všichni mají strach, aby vydrželo počasí a tak přehazujeme plánované pořadí tůr. Dnes se jde tedy na Marmoladu. Od přehrady jedeme lanovkou k okraji lanovky. Dnes jsme v plném počtu. Přes ledovec vystupujeme na P.ta Penia. Zpět jdeme přes Forc.d. Marmolada a dále po 606 zpět k přehradě.

-27. 8. 1998 - Část skupiny jde z P.so di Fedaia - Rif Pardon - Via Ferata delle Trience, některým se již na ferratu nechce tak to berou po úbočí. Dalši jeli na p.so Pordoi a vydali se na Piz Boe. Trošku jsme měli problém najit začátek Via Ferata delle Trience. Nejdříve jsme vylezli na M. Mesola a potom se tedy zase vrátili k biv. Bontadini. Nakonec tam došla nějaká skupina a od ni jsme vyzvěděli, ze nastup je tunelem. Přejíždíme k sedlu Passo Falzarego. Parkujeme u Rif. Bai de Dones

-28. 8. 1998 - 10 nás nastupuje k výstupu na Tofanu di Rozes. Další voli mezi návštěvou Cortiny nebo výletem k Cinque Torri. Na Via G. Lipella je pěkná zima. Naměřil jsem 3 stupně. Krápníky a místy namrzlé lano a chodník dávají zapravdu. Poslední úsek ferraty od Tre Dita je mírné zasnéžen a jedno místo v posledním skalním výšvihu je dokonce silně zaledněno. Po diskusi zda pokračovat dále (mé se do toho s nimi tedy moc nechtělo) byla většina pro. Sestup potom po 403 a 412.

Plánování trasy - Route Planner
Názvy měst zadávejte bez diakritiky. Města průjezdu není nutné zadávat.
Odkud:

Rakousko-Italská hranice nedaleko Pso. Brennero

Dolomity
A to je Klárka na Klettersteig 542S
PoSnecker Klettersteig na Piz. Ciavazes (2836)
Langkofelkar od JV z Piz. Ciavazes (2836)
U chaty Boe (2873)

Dolomity - Tofana
Via G. Lipella na Tofana di Rozes
Tofana di Mezzo (3244) od S
Závěrečný úsek na Tofana di Rozes (3225)

Na začátek strany Na začátek stránky Na začátek strany

Nejčtenější články:

Upozornění: Váš prohlížeč nerespektuje platné standardy HTML a CSS přijatých konsorciem W3C.
Obsah těchto stránek je nicméně plně přístupný jakýmkoli prohlížečem, ovšem dokument není možno zobrazit tak jak bylo zamýšleno.
Doporučuji Vám instalaci jednoho z prohlížečů, který tyto standardy podporuje.